PortalPortal  IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Dragon world verkennend (nieuw)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   do maa 25, 2010 11:21 pm

toen Schadow geland was keek hij van de beer naar Geisha. 'dat is inderdaad niet nodig.'zei Schadow en liep naar de beer, daar draaide hij het beest half om en draaide de beer zijn kop om tot het kraakte. nu de beer dood was keek Schadow pas naar de groep mensen die nog doelloos op de heuvel stonden. 'tsk, wat hebben die?' vroeg Schadow in het wilde weg.
daarna liep hij naar Geisha en ging zitten. 'heb je al eens aan een draak gedacht voor het leven?' deze vraag verbaasde hem zelfs, het was uit Schadow's bek voor hij er erg in had.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   do maa 25, 2010 11:47 pm

Geisha keek toe hoe hij de beer zijn nek omdraaide. Liever dat hij dat deed. Het was haar sowieso niet gelukt, met zo'n dikke nek. Ze volgde Schadow zijn blik. Ineens zag ze de mensen staan. 'Tss, wat hebben die?' vroeg hij. Geisha haalde haar schouders op. Schadow liep naar haar toe en ging zitten. Zelf ging ze ook zitten. Ze zette haar handen achter haar neer op het gras en leunde erop. Haar hoofd legde ze in haar nek en keek naar de schapenwolkjes die voorbij dreven. De vraag van Schadow drong in haar oren door. Weer haalde ze haar schouders op. 'Vroeger dacht ik er vaak aan, nu weet ik dat het niet zo makkelijk is om een draak te vinden die je genoeg vertrouwd om de rest van je leven bij te blijven.' zei ze. Ze had geen idee waar hij naartoe wilde. Ze bracht haar hoofd weer recht op haar lichaam en kneep haar ogen dicht tegen de zon.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   vr maa 26, 2010 12:09 am

Schadow luisterde aandachtig naar wat Geisha zei, en het was alsof een temmer meer keuze had dan hij uit eindelijk dacht. Schadow ging liggen en legde zijn kop op zijn voorpoten. dit was de eerste keer dat hij er openlijk over sprak en het hij dacht altijd dat een draak de temmer uit koos in plaats van anders om. de eerste keer dat hij een mensenkind tegen kwam voelde hij zich alsof het de temmer was alleen kon hij haar niet meer vinden. en datzelfde gevoel had hij ook bij Geisha gehad. 'je bent eigenlijk wel een spelbreker.' zei Schadow zacht bijna fluistered. 'het is... alsof je een droombel kapot geprikt hebt.' voegde Schadow eraan toe terwijl hij zijn kop om draaide om Geisha niet te hoeven aankijken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   vr maa 26, 2010 6:06 pm

Geisha keek hem aan. Zijn woorden drongen haar hoofd binnen. 'Hoe bedoel je?' ze snoof. Wat had ze verkeerd gezegd? Haar ogen zochten de zijne, maar hij keek weg. Ze snapte het niet. Het was toch zo? Je kon toch niet zomaar een draak uitkiezen en daarmee door het leven gaan? Je moest elkaar vinden. De draak koos jou, jij koos de draak. Net zoiets als liefde, alleen was dit mooier. Geisha ging rechtop zitten en zocht nog steeds oogcontact. Haar benen had ze onder zich geplaatst zodat ze nu half op haar knieen zat. Haar ogen stonden een beetje schuldig, al wist ze niet precies waar ze zich schuldig over moest voelen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   vr maa 26, 2010 6:20 pm

Schadow voelde Geisha ogen in zijn nek prikken. het gevoel was niet bepaald prettig, dus keek hij haar recht aan met zijn doordringende ogen. de lichtblauwe kleur van zijn drakenogen waar de meeste mensen voor weg keken stonden hard en hij werdt weer overmant door het rare gevoel die hij had gehad toen Schadow Jade voor het eerst aan had gekeken. die blik van haar had iets net als bij Geisha het geval was, het had iets in hem los gemaakt wat Schadow niet verklaren kon. misschien was het iets dat Schadow nog te onervaren in was. maar Schadow had een vreemd gevoel dat als hij Geisha weg liet slippen dat Schadow misschien nooit meer een temmer zou tegen komen die hij als de zijne kon noemen. 'het... het ligt niet zo eenvouwdig om het uit te leggen...' begon Schadow happerend en hij voelde zich opeens heel klein net als toen Schadow net uit zijn ei was gekropen en zijn hele soort dood had zien liggen. het was iets waar je nooit over sprak, maar tegen over Twilight en nu met Geisha lag het anders het was net of hij haar al kende van kleins af aan. 'mij is altijd vertelt dat als een draak een gevoel had bij een mens dat het zijn temmer zou worden, maar als ik jouw zo hoor kan ik steeds met een vreemd gevoel blijven krijgen totdat een mens hetzelfde krijgt.' voegde Schadow eraan toe. 'zoals bij het gevecht van net, ik zeg niet dat het niet voelde of ik je net pas ken.... maar alsof we al misschien al jaren een taem waren.' het was dat draken niet konden blozen anders waren Schadow's wangen nu rood geweest.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   za maa 27, 2010 5:47 pm

Sprakeloos keek ze hem aan. Ze schoof wat heen en weer. 'Misschien heb je gelijk..' zei ze zacht. 'Ik heb nog niet zoveel ervaring hiermee, weetje.'
Voorzichtig stond ze op. 'Mijn, uhm, eh, moeder..' ze stopte even, ze wist nooit of ze wel moeder moest zeggen. Ach, wat zou het. 'Mijn moeder had het niet zo op draken, ik voelde me altijd tot hen aangetrokken. Ik wilde alles over ze weten, maar mijn moeder kon me niks vertellen. Toen ging ik zelf op zoek en las wat boeken. Maar uit boeken kun je nooit alles halen, je moet het ervaren.' vertelde ze toen. Haar ogen stonden nog steeds strak op die van Schadow gericht.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   za maa 27, 2010 5:59 pm

Schadow zag Geisha op staan en hoorde wat ze zei. Schadow tilde zijn kop op, maar bleef haar aankijken. 'dat klopt je kunt het beter ervaren dan het van andere horen of zien.' zei Schadow en nu voelde hij zich schuldig voor wat hij eerder gezegt had. maar dat kon je niet aan hem af lezen. zijn houding was er nooit na, tenzij er een oudere draak in de buurt was. zijn blik gleed even van Geisha af en zag een hertebok over een stel struiken springen. daarna keek hij weer naar haar.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   za maa 27, 2010 10:39 pm

Ze knikte. Even wendde ze haar blik af, maar keek toen weer naar Schadow. Een klein glimlachje speelde om haar lippen. 'En wat denk je van mij?' vroeg ze toen. Een beetje onzeker. Haar haar zat nog steeds opgestoken en ze haalde het leren touwtje er weer uit, zodat het nu weer los op haar schouders hing. Het touwtje bond ze om haar middel.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   zo maa 28, 2010 3:10 pm

'ik vind je een prima mens je kunt goed vechten en bent nergens bang voor zo ver in gezien heb.' zei Schadow terwijl hij met zijn staart zwiepte. 'en zo als ik al eerder zei, het leek net alsof we al langer met zijn tweeén samen gevochten haden.' voegde Schadow er aan toe en hij bleef Geisha aankijken. de klank in zijn stem was veranderd alsof er iets te gebeuren stond. Schadow kon niet zeggen wat het was, maar het zou iets zijn.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   zo maa 28, 2010 10:30 pm

Geisha staarde voor zich uit. Nadenkend over wat Lex gezegd had. Zou Schadow...
Het zou kunnen. Ze durfde er nog niet tegenover schadow over te beginnen. Eerst wilde ze wat meer met hem optrekken. Waarschijnlijk zou het antwoord dan vanzelf komen. Ze glimlachte, stond op en legde haar hand op Schadows lichaam. Een raar gevoel ging door haar heen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   zo maa 28, 2010 10:46 pm

nadat geisha haar hand op zijn lijf legde voelde hij een vreemde rilling door zijn hele lichaam trekken. als een soort warme rilling. Schadow keek Geisha aan en zag een antwoord dat nog half versluiert was achter een soort gordijn die alleen zij weg kon halen. voor Schadow was het zonneklaar, Geisha was het soort mens dat bij hem zou passen. ze was fel, niet snel bang en dapper tegenover een draak. de meeste mensen die Schadow was tegen gekomen doken of renden voor hem weg als Schadow's schaduw alleen maar over hen heen gleed.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   ma maa 29, 2010 7:37 pm

Een glimlach verscheen op haar gezicht. Het was duidelijk. Het moest wel. Het kon niet anders. Kort knikte ze. 'Jij bent het.' zei ze zachtjes, 'Jij bent het.'
Haar hand gleed over de schubben van Schadows lichaam. Het zwart glansde in de felle zon. Schadow zou de rest van haar leven bij haar blijven, of zij haar hele leven bij hem. Zo kon je het ook stellen. Maar dat ze bij elkaar hoorden was duidelijk. Het teken was ook zwart. Als je goed keek, kon je er ook een beetje blauw in herkennen. De kleuren van Schadow. Het moest kloppen. Haar ogen glommen. Ze deed een paar stappen naar achter om hem aan te kunnen kijken en herhaalde wat ze net had gezegd. 'Jij bent het.' Nog steeds glimlachte ze.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   ma maa 29, 2010 10:45 pm

Schadow voelde dat de sluier nu helemaal weg trok bij Geisha en een wit licht vulde ruim 4 meter uit elke richting bij Schadow vandaan. het weg een alles verblindende licht dat rustig aan alle kleuren van het litteken dat op Geisha's schouder stond. een hete gloed verwarmde diezelfde 4 meter en toen het licht weg trok droeg Schadow hetzelfde litteken op dezelfde schouder als Geisha. Schadow brulde luid van triomf en keek zijn temmer met glinsterde ogen aan. 'ik wist dat jij het was, alleen moest je het zelf nog uitzoeken.' zei Schadow en hij ging voor geisha liggen, zodat ze op zijn rug kon klimmen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   di maa 30, 2010 10:22 pm

Geisha glimlachte, liep naar hem toe en sprong op zijn rug. Haar draak had ze gevonden. Maar hoe is hij aan haar verbonden? Ze besloot dat ze het aan Lex zou gaan vragen. Misschien dat hij dat wel wist. Een brede glimlach speelde rond haar lippen. 'Weetje, ik heb laatst een jongen ontmoet. Hij vertelde dat hij vroeger ook zo'n litteken had. Op dezelfde plek. Ik vroeg wat het was. Hij vertelde dat hij het kreeg toen hij zijn draak bij zijn geboorte voor het eerst aanraakte.' vertelde ze terwijl ze opstegen, 'Toen liet ik hem de mijne zien. Hij vertelde me dat ik een draak had. Hij vond het raar dat die dan niet bij me was. Ik heb me een hele tijd afgevraagd waar mijn draak dan moest zijn. Maar nu weet ik het. Hij vliegt nu met mij door de lucht.' Haar haar waaide naar achter. Terwijl ze dit aan Schadow vertelde, werd ze bij elk woord blijer.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   di maa 30, 2010 10:33 pm

Schadow zetten zich af toen Geisha op zijn rug zat. 'en wie is die jongen dan?' vroeg Schadow terwijl hij richting de stad vloog. 'heb je nog andere bagase bij je dan wat je nu bij je hebt, want dan zal ik even in de stad landen, zodat je het hallen kan?' vroeg Schadow en hij helde iets voor over zoals Schadow dat bij het dalen deed. toen hij weer horizontaal vloog trok Schadow een van zijn schubben die het minst scherp waren en riep er een kleine wolk duistere nevel om heen. Schadow duwde en perste de nevel samen tot het een koort vormde. daarne bevestigte Schadow het aan de schub en sprongen er vonken tussen zijn stekels tot die zo helder waren dat geisha er van schrok. Schadow liet de vonken los op de schub en het koort. de schub glimde nog mooier dan het was, want het was gehult in een dunne laag kristal dat net zo hard was als diamant.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   wo maa 31, 2010 5:11 pm

Terwijl ze haar voeten vastklemde achter de poten van Schadow gaf ze hem antwoord. 'Lex.' zei ze, 'En ik heb niets anders dan dit.'
Ze glimlachte. Even maakte ze zich los van zijn hals om haar haar weer op te steken. Ondertussen keek ze toe wat Schadow aan het doen was. Even schrok ze van de vonkjes, maar dat was snel weer over. Nieuwsgierig volgde zijn bewegingen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   wo maa 31, 2010 7:04 pm

net na de stad een kilometer of twee landen Schadow toch en boog zijn staart naar voren toe en hing het zelf gemaakte amulet er aan, die hij daarna voor Geisha hielt. 'als ik aan het jagen ben en je even alleen laat dan kun je mij ten alletijden roepen zolang je deze amulet draagt. geen mes kan het koort doorsnijden, alleen andere drakenklauwen of draken vuur kan het koort ontbinden en waar je ook bent. als je het amulet draagt en het vast houdt en aan mij denkt of als je me nodig hebt dan kom ik meteen naar je toe.' zei Schadow en keek Geisha aan terwijl hij dat zei en wachten wat ze zou doen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   do apr 01, 2010 6:51 pm

Geisha was intussen van zijn rug afgesprongen en jield nu het amulet in haar handen. Voorzichtig deed ze het om. Nu hing het naast het andere. Ze knikte.
'Bedankt.' zei ze. Ze keek hem aan. Om een of andere reden had ze de drang om het andere amulet, dat ze haar hele leven bij zich droeg, aan hem te geven. Haar handen gleden naar haar nek en trokken het koord over haar hoofd. 'Dan is deze voor jou.' ze knoopte hem om zijn nek. Wonder boven wonder pastte het. Niet dat Schadow dik was ofzo. Maar vergeleken zij haar nek, was de zijne toch wel iets groter. Even was er een lichtstraal tussen de twee amuletten te zien. Geisha glimlachte.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   do apr 01, 2010 7:33 pm

toen Geisha zijn amutel aan nam kreeg hij die Geisha al droeg. dankbaar knikte Schadow en ook hij zag de lichtstraal tussen de twee amuletten. ' dat is het teken van verbinding.' zei Schadow zacht en bleef rustig liggen. ' het is jouw recht om mijn verleden te weten en die zal ik je vertellen.' voegde Schadow er aan toe. en wachten of Geisha het wilde weten.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   do apr 01, 2010 10:07 pm

Geisha knikte alleen maar. Ze liep een stukje naar hem toe en ging naast hem zitten. De zon brandde op haar rug. Toen ging ze op haar buik liggen. 'Als ik jou de mijne ook mag vertellen.' zei ze toen, 'Begin jij maar.'
Ze zette haar handen onder haar kin en steunde erop. Vanuit haar ooghoeken keek ze Schadow aan. Zijn ogen glommen in het zonlicht. Met de zon vanuit die hoek op hem gericht zag hij eruit als een engel die net uit de hemel neergedaald was. In haar ogen was hij dat ook. Maar dat zei ze niet. Dat wist hij al.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Dragon world verkennend   do apr 01, 2010 11:10 pm

Schadow zag hoe Geisha op de grond naast hem ging liggen. het leek wel of ze vleugels had zoals de zon op haar rug scheen. zelf wist Schadow dat zijn schubben blauwsig glommen wanneer de zon op hem scheen en begon te vertellen. ' net voor ik uit mijn ei zou kruipen hoorden ik een hele hoop lawaai van draken brullen en mensen geschreeuw. hoewel ik voelde dat mijn ei op getilt werdt kon ik niets anders doen dan afwachten. na wat eindeloos leek stopte het gebulder van beide kanten. voorzichig kroop ik uit mijn ei en zag een geweldige chaos. zowel mensenlijken als die van draken lagen verschreid over het land. verdrietig ging ik op zoek naar enig teken van leven. het duurde niet lang of ik hoorde een baby huilen aan de grens van een oude en verlaten boerderij. een schimmige gestalte rende hard weg en ik was nieuwschierig iets wat bij mij nooit gesleten is. ik keek in de buidel en zag een kleine baby er in liggen. het was een meisje en ze reikte met haar handje naar boven. ik drukte mijn neus tegen haar handje en kreeg een geweldige schok door mijn lijfje en uit paniek rende ik weg, maar ik hoorde het mensenkindje nog harder huilen dan eerst. op een afstandje net buiten de lichtgrens durfde ik pas om te kijken en ik zag hoe de deur open ging waar het kindje voor lag. de vrouw pakte het kindje op en keek het duister in, maar zag mij niet staan vanwegen mijn donkere schubben. en toen ben ik gaan zwerven. overal waar ik kwam ben ik weg geslagen of verjaagd. maar ik wilde alleen maar iemand om me heen hebben die me begreep en ik kwam er al snel achter dat de mensen bang waren voor wat ik was. dus ben ik tot nu toe de meeste mensen uit de weg gegaan. en mijn hele leven tot nu toe heb ik de aanwezigheid gevoelt van het mensenkind en nu weet ik dat jij het was die ik toen ontmoet had.' vertelde Schadow terwijl hij geisha aan keek. ze had al die tijd geluisterd en Schadow niet in de reden gevallen. 'ik zou ook graag jouw verleden willen kennen? vroeg Schadow en hij legde zijn kop voor Geisha neer, maar Schadow bleef haar aan kijken met zijn hemelblauwe ogen. afwachtend op hoe Geisha op zijn verleden zou reageren.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   do apr 01, 2010 11:42 pm

Aandachtig luisterde Geisha naar zijn verhaal. Bij elk woord steeg haar verbazing. 'Ik weet van mijn moeder dat ze mijn gevonden heeft, ik lag bij haar voor de deur. Ze nam me mee naar binnen en heeft me opgevoed als haar eigen kind. Ik was altijd al gefascineerd door draken, maar zij had er niets mee. Toen ik zestien werd ben ik op zoek gegaan en hier terecht gekomen, in Dragon World. Dit zwaard en dat amulet heb ik altijd al bij me gehad.' zei ze, wijzend op het zwaard en het amulet. Het zwaard pakte ze vast. Met haar vingers gleed ze over de drakenkoppen. Het lemet glansde in de felle zon. 'Ik heb voor die tijd geprobeerd zoveel mogelijk over draken te weten te komen. Maar waar ik opgegroeid ben, weten ze er niet veel van. Ze vonden me maar vreemd dat ik zoveel met ze te maken wilde hebben. Sommige kinderen uit de buurt pestten me. Maar daar lette ik niet op. Ik was altijd buiten. Zodra er een draak overvloog keek ik hem na. Een keer heb ik er een geroepen, maar deze reageerde niet. Ik werd zestien en heb 's nachts mijn huis verlaten. Ik ben met via een verlaten route hier terechtgekomen.' vertelde ze verder.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   do apr 01, 2010 11:58 pm

Schadow luisterde naar Geisha zoals hij nog nooit gedaan had bij een mens, zelfs niet bij Lex die hij goed kende. 'er zijn maar weinig mensen die met draken te maken willen hebben.' zei Schadow en hij tilde zijn kop lichtjes van de grond. de meeste willen ze vangen en verkopen, zodat ze weer geld hebben voor hun famillie of om hun schulden af te kunnen betalen. er zijn zelfs mensen die drakeneiren stelen voor de verkoop.' voegde Schadow er aan toe en de blik in zijn ogen werdt hard. 'mij hebben ze ook verschillende keren geprobeerd te vangen, maar ik was niet van plan om me te laten verkopen zodat ik geen keuze had om een andere temmer te vinden.' vertelde Schadow en keek Geisha vriendelijk aan. het amulet glom net zoals zijn schubben die een zachte warme gloed versprijden.

( als je met Lex in het kasteel bent kun je mijn verleden gebruiken dat in een perkament zou kunnen staan?)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   vr apr 02, 2010 2:23 pm

Geisha keek hem aan. 'Ja, die mensen verafschuw ik alleen maar..' zei ze zacht.
Ze trok een gezicht alsof ze net een in grote koeievlaai was gaan staan. Haar vingers plukten grassprietjes uit de grond. Een hele tijd was het stil.
Een paar vogels floten een deuntje. Toen stond ze op. 'Kom we gaan wat doen.' zei ze.

(ik snap het niet helemaal xD, maar maken we nieuw topic ergens anders?)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   vr apr 02, 2010 4:40 pm

Schadow knikte en liet Geisha op zijn rug klimmen. 'we zullen naar een anderen plaats vliegen en ik zal je heel DW laten zien.' zei Schadow en hij stond op toen Geisha op haar plek zat. Schadow zetten zich af tegen de grond. 'we zullen Lex gaan zoeken.' voegde Schadow er aan toe. en hij steeg op hoger en hoger steeg Schadow de lucht in. en hij vloog naar het zuiden.

[ ik heb een topic aan gemaakt bij de hoge watervallen.]
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Dragon world verkennend (nieuw)   

Terug naar boven Go down

Dragon world verkennend (nieuw)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dragon World :: Amnizai :: Human district :: De markt-
Ga naar: