PortalPortal  IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Share | 

Draken films!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Draken films!   wo feb 10, 2010 10:26 pm

Maak hier een lijstje van de Draken films én Draken boeken die je tot nu toe gelezen hebt! Let op, het mogen ook verhalen zijn waar de draak NIET de hoofdrol in speelt! Bij elke titel aub vermelden wat je er zo goed of slecht aan vond.

Goed, ik begin vanavond even met de:

FILMS:
- Dragonheart: Leuke film voor de hele familie over een ridder die bevriend raakt met de Laatste draak op aarde. Samen moeten ze een gemene koning verslaan.
Dragonheart was een grote inspiratie voor mijn verhaal, Legende van de Drakentover. Ik vond het eens iets anders, niet telkens het kwaad aardige monster maar een wijs wezen waar mensen respect voor zouden moeten hebben! Ik heb de film nu al tig keer gezien op tv, DVD etc, maar hij blijft mij ontroeren aan het einde. Zo zonde dat Draco dood gaat
- Pete's Dragon: Film van Disney over een jongen die een Draak vind. Ze worden dikke maatjes. De film valt op door Life Action gemengt met tekenfilm animatie. ( mensen zijn dus echt, draak is getekend )
Ik vond deze film helaas niet zo goed omdat de draak er heel cartoonachtig uitziet. Hij is bijvoorbeeld heel dik en heeft van die hele kleine vleugels.. Het is al jaren geleden toen ik hem voor het laatst zag maar ik zal hem nooit op DVD kopen, ik vond het hele verhaal er om heen een tikkie te saai..
- The Flight of Dragons: Een hele oude animatie film die moeilijk te verkrijgen is, ik heb zelfs geen idee of ie wel is uitgebracht op DVD! Het verhaal gaat over een boze tovenaar die de natuur wil verwoesten. Vanuit de toekomst komen er mensen naar de fantasie wereld om hem tegen te houden. Het hoofdkarakter wordt tijdens een gevecht in een draak veranderd.
Ik heb deze film slechts één keer gezien op Youtube en de kwaliteit was erg slecht. Over deze film kan ik dus niet echt een oordeel geven. Sommige elementen waren wel goed, andere waren minder. Leuk als tussendoortje voor de Draken liefhebbers.
- Mulan: Wederom een Disney film. Er zit een leuke Chinese draak in. Het verhaal gaat over een meisje dat in het leger terrecht komt en uiteindelijk een vijand helpt verslaan. De Draak Mushu is een komisch figuur en hij heeft weinig diepgang. Ik heb de film wel een paar keer gezien, waaronder laatst nog eens op tv, maar vond het niet de beste drakenfilm, en ook niet de beste Disney tekenfilm Wink
- The Never ending Story: Oh man, Jeugdsentiment. De film is gebaseerd op een bekend kinderboek onder diezelfde titel. In de film maken we een reis door een schitterende wereld, Fantasia. Maar deze wereld wordt bedreigd door ons mensen: we dromen en fantaseren niet meer, daardoor ontstaat Het Niets, een soort storm die heel Fantasia dreigd te vernietigen. Een mensen kind wordt door de Witte Toren opgeroepen om een manier te vinden, het Niets te verslaan.
De draak in deze film, en het boek, is een soort oosterse draak, net als Mushu uit Mulan. Hij heeft een hondenkop, rose schubben en hij kan vliegen zonder vleugels! Het is een Geluksdraak.
Aanrader voor elke fantasy liefhebber!
- Dragonslayer: een speelfilm van Disney met een slechte, klassieke draak! Het verhaal is eerder simpel: draak valt dorpen aan, man moet draak verslaan etc. De special effects zijn echt goed (voor zijn tijd dan!) en ik hoop deze film ooit nog eens ergens te vinden op DVD.
- D&D: Dungeons and Dragons.. tja. Je moet er van houden. Vroeger altijd de tekenfilm serie gekeken, maar de film met Jeremy Irons vond ik verschrikkelijk slecht. Een verhaal dat nergens op sloeg, slechte acteerprestaties en de special effects ( de draken dus ) waren maar Zo Zo.. Eén keer gezien, daarna nooit meer.
- Eragon: Over deze film zijn de meningen erg wisselend geweest. De één vond hem wel goed ( vooral de mensen die de boeken niet hadden gelezen ), de ander vond het een verschrikking. Persoonlijk vond ik het allemaal nog wel mee vallen; het was een leuke avonturen film met een mooie draak, alleen vond ik de film te kort en er waren misschien iets TE veel dingen uit de boeken gelaten. Jeremy Irons speelt hierin geweldig als Brom! Ook Ed Speelers doet het goed in zijn rol.
Ik heb deze film thuis op DVD en ik vind het geinig hem af en toe weer eens op te zetten. Hij is niet zo goed als de boeken, maar bij gebrek aan iets anders, waarom niet? Ik heb slechtere draken films gezien Wink
- Reign of Fire: Als je van kwaadaardige draken houwt, MOET je deze film echt zien! Ik vind hem geweldig! Het is een film die zich afspeelt in de toekomst, draken zijn ontwaakt en hebben de halve planeet in de as gelegt. De mensen verschuilen zich onder de grond of in oude gebouwen om niet ten prooi te vallen.
Special effects zijn top klasse, acteurs doen goed hun werk. Als je jonger bent dan 16 zul je hem misschien wel eng vinden op momenten. Deze draken zien er haast demonisch uit, compleet met hoorns op de kop en brede vleermuis vleugels! WOW WOW WOW! Very Happy
- Beowulf: Aardige animatie film ( wél voor volwassen publiek, grof, veel bloed en goor! ) met een goudkleurige, kwade draak aan het einde. Leuk voor tussendoor. Heeft toen der tijd in 3D in de bioscopen gedraaid.
Terug naar boven Go down
Toxic

Soort: Draak
Geslacht: Vrouw Aantal berichten: 684
Punten: 699

Dragon World
Leeftijd: If age is an disease, i'm inmum for it.
Temmer\draak: If you want my toxin in your veins, go ahead and try!
Partner: Zu, there is no remedy for my love to you, but where are you?

BerichtOnderwerp: Re: Draken films!   za sep 18, 2010 9:36 am

-Je hebt ook nog D-War wat voor Dragon War staat. Je kunt hem vinden op youtube of downloaden op Piratebay maar is niet tevinden in videotheeken of winkels - helaas- . De best gemaakte film over draken vind ik zelf. Hij is al wat ouder maar goed gemaakt. Hier de trailer. er word veel in gevochten maar de draken zelf zijn geweldig - vind ik zelf - vooral omdat ze niet allemaal hetzelfde zijn: Vleugels, vier poten, vuur en schubben.

-En misschien wel de bekendste drakenfilm van het moment: How to train your dragon! Een animatie-Disneyfilm. De verhaallein vind ik zelf erg leuk en ik zal deze zeker kopen als ik hem in DVD-winkels zie liggen. Zit leuke humor in maar het einde is wat... schokkend.

Het begint met een verhaaltje over ongedierte: De meeste hebben muizen of muggen. Maar wij hebben DRAKEN.

Het eidigd met dit verhaaltje over huisdieren: De meeste hebben honden of papagaaien. Maar wij hebben... DRAKEN.

De trailer hier
Trailer 2
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Draken films!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dragon World ::  ::  ::  :: -