PortalPortal  IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Entrance

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Cassandra.

Soort : Wikka
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 12
Punten : 7
Leeftijd : 20

Dragon World
Leeftijd: 16
Temmer\draak: Ergens in een andere wereld
Partner: Ook in andere wereld

BerichtOnderwerp: Entrance   ma sep 17, 2012 10:44 pm

Kraaaaaah! Kraaaah! Kra- bam! Tsssjjjrrr Raaargh! Kra, kra...
De geluiden waren overal. Wat het waren, wíe het waren, dat wist Cassandra niet. Er was zwart achter haar oogleden, maar ze zag kleuren, zoveel felle en pulserende kleuren dat ze dacht dat haar hoofd ging barsten.
Er was licht en donker tegelijkertijd, zwart en wit, de twee kanten van een cirkel tolden en versmolten...
BAM!
Het duurde even voordat Cassandra doorhad dat ze op een harde ondergrond lag. Ze kreunde, greep naar haar hoofd en probeerde de duizeligheid te verdrijven.
De slag! De herinneringen drongen weer binnen als een bliksemslag. Ze sprong met een schreeuw overeind in de derde Tijger-verdedigingshouding, trok met een vliegensvlugge beweging haar beide zwaarden, spande haar spieren, zette haar tanden op elkaar en wilde toeslaan.
Niets. Er was helemaal niets. Ze stond op een stenen plateautje, met om haar heen niets meer dan reusachtig hoge pieken van sneeuw en ijs. Dit was de slag helemaal niet. Het was zelfs Mathacht niet. Het voelde niet zoals Mathacht.
'Esprit?' Haar stem klonk onnatuurlijk luid in de afwachtende stilte. 'Es, ben je daar?'
Maar haar Esprit gaf geen antwoord. Natuurlijk. Dat had ze kunnen verwachten. En om nu ook nog te gaan zitten roepen om Darmor, dat had geen zin. Dit was haar al eerder overkomen, maar nog nooit zo plotseling, nog nooit zo onverwacht in het midden van een gevecht. Wie of wat, geen idee. Maar wat ze wel wist, was dat ze zojuist door de dimensies van tijd en ruimte was gereisd. Dat wilde zeggen, gereisd naar een andere wereld.
Ze schoof haar zwaarden terug en een misselijk gevoel borrelde op in haar maag. Ze liet zich vallen op haar kont en ging daarna languit liggen. De hemel was een en al wolk, een grote grijze massa die het blauw wegnam. Ze staarde ernaar en probeerde de misselijkheid te verdrijven. Het lukte niet. Esprit, Darmor, alle anderen, ze waren daar nog. En zij kon niet terug om ze te helpen. Ze kon helemaal niets doen, en dat machteloze gevoel was een gevoel dat ze haatte. Ze drukte haar handen tegen haar buik.
Daar lag ze dan. Alleen, met alleen haar zwaarden, in een onbekend gebergte in een onbekende wereld. Met onbekende wezens en onbekende gevaren. Ze had geen idee wat haar te wachten stond.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Riddel

Soort : Draak
Aantal berichten : 174
Punten : 109

Dragon World
Leeftijd: 500 jaar
Temmer\draak: Try me!
Partner: How will try?

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 12:43 am

Eindelijk wa de lung er achter gekomen dat ze weg was gegaan omdat ze het beu was om de goede te helpen, maar een ding was zeker slecht was ze niet en dat zou Riddel ook nooit willen worden. Zijn was de draak van het licht en als die slecht zou worden zou dat het balans in de wereld vreselijk verstoren! Riddel wilde haar groep niet in de steek laten en ze zou er alles aan doen om die drang te onderdrukken om zo maar weg te gaan! Ze zou niet verder meer reizen dan de grenzen van DW en daar dan even alleen vertoeven zodat ze bij zou kunnen komen van alle ellende die er in de wereld waren! Riddel kronkelde door de lucht tot ze iemand spotten die lang uit lag en ze wist niet of die persoon gewond was? Ze wilde niet dat er iemand in deze koude streken zo open en bloot zou liggen en zeker niet in de winter dan konden de mensen juist dood vriezen!. Riddel zetten koers naar het mens en landen er ver genoeg vandaan en zocht naar een aanwijzig van erwondingen, maar die vond ze op het eerste gezicht niet? Riddel kwam rustig aan dichterbij en haar pootstappen klonken dof in de sneeuw. Ze strekte haar nek en snuffelde even aan het mens voor zij zich terug trok en dichterbij kwam voor ze bemerkte dat er gelukkig nog leven in zat. Riddel behielt genoeg afstand om te voorkomen dat ze zich bedreigd zou voelen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Cassandra.

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 10:11 am

Zodra Cassandra gesnuffel hoorde, veerde ze overeind, begon wild om zich heen te kijken en zag daar de draak. Een enorme vlaag van opluchting overspoelde haar. Een draak! Als er draken in deze wereld waren, was het een prima wereld om nog even te blijven.
Maar ze moest voorzichtig zijn. Geen vriendschappen sluiten. Dat mocht ze niet doen.
Ze vouwde haar benen onder zich, wat een beetje pijn deed omdat haar spieren door de kou verkrampt waren. Ik hoop maar dat m'n kleren dik genoeg zijn. Het is hier steenkoud! Al zittend bekeek ze de draak. Een "ze" waarschijnlijk. Vrouwelijke draken hadden een net iets andere bouw dan mannelijke, een net iets andere uitstraling. Even krachtig en even oeroud, maar net even anders. De draak was groter dan Esprit. Logisch, want Esprit was eigenlijk maar heel klein.
Niet aan hem denken... Het gaat goed met hem, het gaat vast wel goed.
Ze groette de draak met een knikje van haar hoofd, zwijgend. Ze zweeg nog een poosje langer, haar vingers speelden met het touwtje van haar tuniek. En uiteindelijk vroeg ze maar, omdat ze niet voor altijd kon blijven zwijgen:
'Wat is dit... deze...' ze zocht naar woorden. '...plaats? Dit gebied? Waar ben ik eigenlijk? Wie ben jij eigenlijk?'
Direct nadat ze dat had gezegd, begon ze te denken of dat wel zo slim was geweest. Ze was gewend dat ze draken met "je" aansprak, dat kon ze doen in haar wereld omdat de meeste draken haar geur herkenden, maar misschien had ze hier beter u kunnen zeggen. Wist zij veel hoe oud en belangrijk en hoogstaand deze draak was? Ze was bovendien gewend dat draken en mensen vrijuit konden communiceren, met hetzelfde gemak als ze tegen andere mensen kon praten. Maar was dat hier ook zo? Verstond de draak haar eigenlijk wel?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Riddel

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 10:31 am

Riddel zag dat de vrouw overeind veerde en ze ging weer zitten toen ze Riddel zag. Haar blik stond vragend en lichtjes verwart? Riddel had vaak genoeg door het geneuzel van de monniken gehoort dat er personen waren die door tijd en ruimte konden reizen en kennelijk was dat bij deze het geval. Doordat zij ontspannen was ontspande Riddel zich auomatisch en hoorde haar vraag. “Je bent in DW of te wel wat de mensen hier Dragon World noemen.“ zei Riddel rustig in de taal der mensen. Zij had die geleert in Japan, maar gebruikte dat vaak genoeg om met mensen te praten, maar was ze alleen onder haar volk sprak ze gewoon draaks. Riddel was alkang blij dat ze niet weer met u aan gesproken werd en ze ging liggen. Haar 20 meter lange lichaam opkrullend als een soort warm nest. “Wat doe je hier zonder de juiste kleding, als je zo blijft liggen zul je nog doodvriezen? Km gerust hier dan kan ik je warmen.“ haar toon was kalmeret altijd al geweest, maar melodieeus klonk ze niet. Riddel keek afwachtend toe terwijl ze haar blik op de vrouw hielt.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Cassandra.

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 8:58 pm

'Dragon World? Klinkt goed.' Cassandra ontspande, rilde even en trok haar kraag wat verder omhoog. 'En... is dit een land? Een gebied? Door wie wordt het bestuurd? Zijn er hier gevaren of zoiets dergelijks, iets waar ik voor op zou moeten passen?'
De grote draak sprak in de mensentaal en nog best goed ook. Cassandra keek nog eens naar haar, de grote gedaante die rustig in de sneeuw lag. Zelfs vanaf Cassandra's plek kon ze de warmte voelen die de draak uitstraalde. Ze leek een beetje op een Tuiridieense draak, vond Cassandra, maar dan groter en vol kleuren, fel en schitterend tegen de witte achtergrond van de sneeuw. Tuiridieens, inderdaad, maar er waren verschillen. Tuiridië... Die naam bracht herinneringen boven. Sommigen waren goed, dat waren de herinneringen van haar tijd die ze met Esprit daar had doorgebracht, toen ze had geleerd om haar innerlijke rust te vinden, kata's te lopen en zelfs met stokjes te eten, al zag ze daarvan nog steeds het nut niet van in. Ze at liever met haar handen.
Maar de slechte herinneringen waren er ook. En meteen toen Cassandra daaraan dacht, schoten er beelden door haar hoofd, beelden van een man en een mes en een waas van rood.
Nee. Rustig. Kalm aan. Adem in. Adem uit. In. Uit. In. Uit.
Ze ontspande zich weer een beetje en hoopte maar dat de draak niet had gezien dat ze heel even al haar spieren had aangespannen.
'Wat ik hier doe?' herhaalde ze de vraag van de draak. 'Werkelijk. Geen. Idee. We zochten een portaal om die te sluiten, maar ik kwam te dichtbij. Denk ik. Ik vrees dat het portaal nu gesloten is.'
Gesloten. Ze kon niet meer terug. Nou ja, ze vond wel een manier. Toch?
'Nee,' zei ze vlug toen de draak haar aanbood om erbij te komen liggen. 'Nee, nee, bespaar jezelf de moeite. Ik ben toch te nietig om te verwarmen.' Ze zei het in haar gebruikelijke droge stem, zonder enige emotie, zodat het niet duidelijk was of ze het nou sarcastisch bedoelde of niet.
Maar de draak had wel gelijk. Nu rilde ze nog van de kou, maar wanneer dat rillen ophield, was ze echt in gevaar. Dan zou ze zich warm en vredig en zacht voelen, dan zou ze niet meer willen opstaan om in dat warme te blijven, en dan zou ze doodvriezen. Simpel maar waar. En dus stond ze op, met wat moeite, en zette zichzelf in beweging. Eerst begon ze nog rondjes te lopen, daarna te rennen en op en neer te springen, vervolgens begon ze wild met haar armen te wapperen en maakte ze zelfs drie soepele, bliksemsnelle koprollen in de sneeuw. Uiteindelijk trok ze haar zwaarden, zette haar voeten uit elkaar en begon aan een serie snij- en pareerbewegingen, soepel maar snel en krachtig, ronddansend en de sneeuw vertrappend. Ze hijgde, haar adem vormde witte wolkjes in de lucht.
'Dus... wat moet ik... nog meer weten... van Dragon World...' hijgde ze tussen een paar bewegingen door.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Riddel

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 9:47 pm

Ze vroeg wat ze allemaal over DW moest weten en al snel zei ze nee op haar aanbod. Riddel schudden haar kop even toen ze zag hoe die griet zich warm probeerde te krijgen, maar in deze omstandigheden ging dat moeilijk als je al aan het rillen was, maar ook had ze de verstijving in haar houding gezien, vast een slechte herinnering. Die meid was dus door een portaal gekomen? Tussen haar bewegingen door vroeg e opnieuw wat ze allmaal moest weten en Riddel sprak veel liever gewoon tegen iemand dan dat die druk bezig was. zo snel als het licht schoot haar staart naar het meisje en wikkelde zich om haar middel voor Riddel haar optilde en rustig bij zich neer legde. Ze boog haar kop zodat ze met beide ogen in die van haar kon kijken. Vroeger zou ze zo niet gereageert hebben, maar ze bleef nog steeds vriendelijk. 'Ik vind het best om je dingen te vertellen, maar het praat beter als je stil zit?' zei Riddel half vragend en ze ontwikkelde haar staart weer en legde de pluizige gedeelte over de benen van het mens voor ze haar kop neer legde zodat ze haar goed kon zien en die meid haar. 'Niemand gereegt hier het land echt, maar als er grote problemen zijn zullen Sky en Novem de goden van DW iedereen hier te hulp komen. Er zijn mensen die draken willen vangen, maar ook tegen die zijn die bevriend met draken zijn. De grootste dreiging zijn de leden van de Nicht Warriors. Een slechte groep draken die het land proberen over te nemen, maar tot nu toe hebben we hen steeds tegen kunnen houden al zorgen ze vaak voor onrust. Er is nog een groep, maar die bestaat uit neutrale en goede draken. Zijn staan nu onderleiding van Falkor het was eerst mijn groep geweest, maar door omstandigheden heb ik hem de leiding gegeven! Ze leven voornamelijk in het bos en vlakbij de boerderijen om de menen te steunen in tijden van Nood., maar en ieder die erbij willen komen moeten eerst via de zee hun intreden maken daar in de ingang tot die groep. De NW leven in het doodse gedeelte van DW waar je beter niet kunt komen. Ze dollen graag met zwakkeren alsof het een speelbal is, maar ze staan op hun privesie dus kun je beter bij de grens uit de buurt blijven.' Legde Riddel uit en tilde haar kop op toen ze het erover had dat ze Falkor de leiding geven had. Ze wist heel goed waarom ze hem niet van zijn leiderschap had ontdaan. Ze zag zichzef niet alleen als een slechte leider, maar ook als een slechte moeder, want ze had haar geliefde en de groep in de steek gelaten en dat alleen omdat ze het beu was het goede constant te helpen. Ze had een dromerige blik in haar ogen gekregen en bleef naar de verte staren. Ze kon zichzelf wel voor haar kop slaan voor wat ze gedaan had!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Cassandra.

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 10:02 pm

Ze protesteerde niet toen de staart zich om haar heen wikkelde en haar neerzette bij de draak in de sneeuw. Ze moest toegeven, het was lekker warm. Vooruit dan maar. Ze stak haar zwaarden terug in de schedes, leunde achterover en luisterde maar. Haar felblauwe, heldere ogen bleven al die tijd recht kijken in die van de draak. Het waren zachte maar ook sterke ogen, vond Cassandra. Iemand die liever geen kwaad deed maar ook niet bang was om in te grijpen als dat nodig was.
Nadat de draak was opgehouden met vertellen zweeg Cassandra even. Ze streek over haar kin.
'Dus als ik het goed begrijp... bestaan er in deze wereld mensen die draken willen vángen?'
Dat vond ze zo'n absurd idee dat ze er eventjes om moest lachen. 'Weten die mensen dan niet dat ze natuurkrachten proberen te vangen? Echt, een draak vangen, het moet niet gekker worden. Met draken spot je niet. Nee. Echt. Dat is mijn mening. Ik zeg het niet omdat ik nu tegenover jou zit.' Ze zweeg weer even en haar hand ging door haar haren, alsof ze ergens aan terugdacht.
'Ik weet hoe draken zijn. Man, ik breng bijna mijn hele leven met een draak door! Ooit hebben de Zwarte Griffioenen hem proberen te vangen. Dat hadden ze beter niet kunnen doen. Esprit werd razend en hij klauwde en beet en vocht totdat die griffioenen bloedend en doodsbang voor hem vluchtten. Hij is een natuurkracht, sneller dan de vogels vliegen. Alleen niet zo sterk en stabiel. Valt al bijna uit de lucht bij één windvlaagje. Daar plaag ik hem wel eens mee, dan wordt hij soms chagrijnig.'
Es... Zou je oké zijn? Gaat het goed met je?
Ze schudde haar hoofd.
'In ieder geval, dit klinkt heel interessant. We hebben een groep van het licht en een groep van het donker, plus twee goden die de wereld behoeden als het écht mis dreigt te gaan. Bedankt voor de informatie. En de raad. Ik zie mezelf er wel voor aan om per ongeluk het territorium van die Night Warriors binnen te wandelen. Nu weet ik tenminste dat dat niet zo slim is.'
Ze zag dat de draak haar kop optilde en de blik in haar ogen veranderde. Cassandra bekeek haar vingers -die gelukkig nog niet blauw van de kou waren- en terwijl ze dat deed vroeg ze: 'Is er soms iets?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Riddel

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 10:52 pm

Haar woorden klonken even spottend iets wat ze wel kon waarderen en knikte afwezig. Ze wist dat draken natuurkrachten waren. 'Ze hebben mij eens geprobeert te vangen, maar dat heeft ze hun ogen gekost en nu zijn ze nog steeds verblind door de zonnenstralen die ik daarvoor gebruikt heb.' zei ze en legde haar kop weer neer. 'Het is altijd aan iemand te merken of ze met draken in aanraking zijn geweest. Die dat niet zijn reageren bang en proberen bij ons uit de buurt te blijven.' voegde Riddel eraan toe en hoorde hoe ze over haar draak sprak. 'Het lijkt me een prima Draak zoals je over hem spreekt. Ik ben trouwens Riddel. Zo noemde de minniken mij voor ik weg ging uit Japan. Ze vonden het een raadsel dat mijn manen zulke kleuren hadden, maar toen ze de oude geschrift rollen na gelezen hadden kwamen ze er achter dat ik de draak van het licht was. Mijn tijd daar was geen pretje, andere helpen prima. Maar dan hoefde ze me nog niet te gebruiken als een icon van het land. Dat was ook de reden van mijn vertrek daar.' zei ze rustig en wilde graag ook een beetje van zichzelf vertellen dat had zij tenminste ook gedaan. Toen het meisje vroeg of er iets was reageerde ze even verschrikt, maar herstelde al snel weer en de glans in haar ogen werd dof. 'Niet veel bijzonders, maar ik praat er niet graag over dat ligt tussen mij en de groep dat is alles. Buiten om dat ik ze een lange tijd in de tseek had gelaten!' het laatste van haar zin was niet voor menselijke oren bestemt en zei ze zachtjes in haar eigen taal. Ze wist niet of dit mens ook die taal zou spreken, maar een ding was zeker Riddel wilde het er niet over hebben en ze wenste dat ze het ook niet zou hoeven vertelen...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Cassandra.

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 11:14 pm

Cassandra grinnikte bij het verhaal van de draak. Ze stelde zich de gezichten zonder ogen voor en moest nog meer grinniken. Ze mocht deze draak wel, besloot ze.
'Een prima draak is hij zeker,' zei Cassandra tevreden. Daarna zei ze: 'De naam is Cassandra. Wacht, wat zei je? Japan?' Ze had erover gehoord maar was er nooit geweest, het lag immers in een andere wereld dan de hare. Ze wist dat de cultuur leek op die van Tuiridië, daarom was ze er wel nieuwsgierig naar.
'Dus je bent een draak van het licht? Hmm, dat klinkt cool.' Ze wiebelde weer wat heen en weer om de kou te verdrijven.
'Ik denk dat anderen zouden vragen waarom het zo erg was om een icoon te zijn. De meesten willen juist een voorbeeld zijn voor anderen, boven hen staan, als goed en geweldig worden gezien. Maar ik denk dat jij net zo goed als ik weet dat het vreselijk is. Ik heb het niet zo vaak meegemaakt, meestal vertrok ik al uit een gebied of stad vóórdat iedereen daar wist wie ik was. Dan wordt je niet zo bekend, snap je? Maar ik ken iemand, zeg maar, een verwant die geen verwant is, die een Legende is.' Waarschijnlijk zei het woord "Legende" niet veel voor Riddel, bedacht Cassandra. En dus zei ze:
'Als een Legende wordt je gezien als een soort... halfgod. Een held. Bevrijder. Dat soort dingen. Mijn verwant had de taak op zich genomen om met zijn krachten de wereld te helpen, hij deed het om anderen te beschermen. Maar het liep zo uit de hand dat de hele wereld hem geweldig begon te vinden. Er brak een leven vol gevechten uit voor hem, gevechten tegen Schaduw en om anderen te beschermen, hij leidde de oorlog maar vond het vreselijk. De soldaten schreeuwden zijn naam, huilden van vreugde wanneer hij op het slagveld verscheen. Hij probeerde nog zo duidelijk te maken dat hij net zo was zoals zij, gewoon, een persoon zoals ieder ander. Ze luisterden niet. Vlak na het laatste gevecht liet hij de hele wereld denken dat hij was gedood, om daarna een nieuw leven op te bouwen, ergens waar niemand zijn "andere ik" kende.'
Na dit lange verhaal -want ze hield van verhalen- was Cassandra even stil en ze wiegde heen en weer.
'Niet erg,' zei ze nonchalant. Anderen hadden nou eenmaal dingen waar ze zelf niet over wilden praten. Het beste voorbeeld wat ze kende, was haarzelf. Maar Riddel zei nog iets anders. Cassandra verstond het niet, nét niet, maar ze ving wat klanken op. Esprit praatte niet vaak in de Taal van de Draken, maar ze had het wel eens gehoord. Wat Riddel zei, had iets te maken met pijn, met spijt. Dat was het enige wat Cassandra eruit kon opmaken.
Toen deed ze iets wat eigenlijk niet bij haar aard paste: ze veranderde van de ietwat afstandelijke, nonchalante Cassandra in een warme Cassandra met zelfs wat gevoel. Ze zei zacht:
'Hee, het is al goed. Niemand hoeft bij mij iets te vertellen wat ze niet kwijt willen.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Riddel

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   di sep 18, 2012 11:34 pm

'Ja Japan dat is mijn geboorte plaatst.' reageerde Riddel op haar vraag en keek even naar het meisje dat zich Cassandra noemde en knikte even lichtjes. 'Ik kan de zonnetsralen gebruiken om te verblinden, maar ook voor gewone aanvallen. Het licht dat in mij zit zal nooit zo sterk zijn als die van de zon zelve, maar de wezens van het licht die daar uit ontstaan zijn evensterk, maar hun aanvallen zijn net zo sterk als die van de zon.' zei Riddel droogjes en ze somde wat van haar krachten op zonder ze bij hun benaming te noemen. Riddel luisterde naar wat ze over een persoon zei die ze een legende noemde. 'Geloof me ik weet wat een legende is en een van de trouwste monniken is me zelfs gevolgd, maar hij is meer wat ze noemen een dienaar al behandel ik hem meer als een vriend iets wat Sani niet echt leuk vind en hij laat me ook niet graag alleen dat was zijn taak in Japan ook geweest om me dag en nacht in de gaten te houden. De mensen begrijpen niet wat het betekent om grote krachten te hebben zonder daar de gevolgen van te ervaren, dat zal ook wel de reden zijn dat hij zijn dood in sene heeft gezet. Iets waar ik mijn ouders niet toe wilde dwingen. Ik hoefte dan geen oorlogen te oeren, maar alle zieken te genezen die te genezen waren. Sávond's was ik gewoon steeds kapot door het gebruik van mijn bloed die een helende gave heeft, maar ook als gif gebruikt kan worden. zei ze als laatste schudden Riddel haar hoofd. ' 'Dat laatste gebruik ik alleen als ik in een gevecht raak met de NW leden. Toxic is daar de leider van, maar laat je niet door haar grote misleiden, want ze is giftig en heeft een pesthumeur.' zei ze als Waarschuwing voor de leidster van de Nicht Warriors. Ze zag ook dat Cassandra soms at te wiebbelen en te wrijven over haar armen en legde haar staart lichtjes over de schouders van haar zodat de lange staart haren over haar romp zouden vallen. Gelukkig herkende ze de taal der draken niet vooral niet van wat ze gezegd had en daar was Riddel wel blij mee en knipperde even met haar ogen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Cassandra.

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   wo sep 19, 2012 5:05 pm

Cassandra staarde nadenkend voor zich uit en vroeg zich af of Riddel misschien zelf een Legende was. Waarschijnlijk zou ze dat best kunnen zijn in Mathacht, aan haar krachten te horen was ze sterk genoeg. Zeker sterk genoeg. Bovendien paste haar persoonlijkheid bij die van een Legende: rustig, eervol, vriendelijk maar heel krachtig. Die indruk kreeg Cassandra tenminste.
'Wat een verhaal,' zei ze tegen Riddel, want dat was het ook. Nóg een kenmerk van Legendes: ze hadden vaak veel meegemaakt.
'Je bloed heeft helende gaven? Wauw. Dat is best handig, lijkt me. Maar je moet jezelf steeds verwonden om het te gebruiken, of niet? Dat is dan minder handig. Ook minder handig is dat je dan uitgeput raakt. En bedankt over je raad over Toxic. Bedoel je met haar grootte dat ze eigenlijk best wel klein is?' Heel even glimlachte Cassandra. Het was geen spottende glimlach, juist helemaal niet, het was iets anders.
'Weet je hoe hoog Esprit is? Van grond tot schouder net iets meer dan twee meter. Vergeleken met jou dus echt héél klein. Maar daarin schuilt nou juist zijn kracht. Hij is sneller dan elke andere draak die ik ken, wendbaarder en behendiger dan allemaal. Maar goed. Toxic dus. Heeft ze altijd dat pesthumeur? Want ik...'
Op dat moment stopte ze met praten en haar blauwe ogen richtten zich op de bergen in de verte. Een witte waas kwam via een berghelling naar beneden, naar Cassandra toe.
'Dus dáárom werd het opeens zou koud!' riep ze uit. 'Altijd weer hetzelfde in de winter. Sneeuwstorm!'
Ze sprong snel overeind en haar beenspieren protesteerden. Ze lette er niet op en begon om zich heen te kijken.
'Een grot... Riddel, weet je of er hier in de buurt een grot is? Misschien is het ook wel handig voor jou.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Riddel

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   wo sep 19, 2012 5:33 pm

Cassandra vond het een heel verhaal wat ook zo was, maar Riddel wilde zichzelf niet als een legende zien wat iedereen wel deed die haar ooit gezien had. Riddel hoorde wat ze verder nog zei, maar reageerde er niet op omdat ze er geen zin in had om erover te praten. “Toxic is zeker klein, maar Curse is nog kleiner dan zij en eet het liefste drakeneieren of jonge draakjes. Al zit hij er niet over in om grote draken hun vel stuk te scheuren en op te eten.“ zei Riddel en zag hoe ze opsprong en nar een naderende storm keek. Cassandra vroeg of er een grot in de buurt was en ze dacht even na, maar de dichtsbij zijnde was zeker een halve dag reizen door de lucht! Riddel boog haar kop naar voren tot naast Cassandra en legde hem neer. “Verstop je tussen mijn manen dan zal ik een veilige plek zoeken!“ zei ze rustig en wachten gedulsig voor Cassandra zat ghad de storm hen al bijna bereikt en Riddel tilde haar jop weer op en steeg al kronkelend op tot ze boven de wolken uit zou stijgen. Het was er vele malen kouder, maar haar dikke vacht en manen hielden de meeste kou buiten.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Entrance   Vandaag om 5:23 pm

Terug naar boven Go down

Entrance
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dragon World :: Amnizai :: Wyvern mountains :: De enorme bergen-
Ga naar: