PortalPortal  IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Storm

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Solo

Aantal berichten : 129
Punten : 127

Dragon World
Leeftijd: 3,5 jaar
Temmer\draak:
Partner: -

BerichtOnderwerp: Storm   zo aug 21, 2011 11:11 am

Solo landde op het strand. Hij had een hele tijd gevlogen en rustte nu even uit. Hij keek uit over zee. Het waaide een beetje en er waren kleine golven. In de verte waren donkere wolken te zien. Waarschijnlijk kwam er een storm aan. Solo vloog op. Er was vast nog wel genoeg tijd om even te gaan vissen. Hij vloog dicht boven het water tot hij een vis zag, wiens zilverachtige schubben het zonlicht weerkaatsten. Toen dook hij naar beneden en greep de vis met zijn tanden uit het water zonder dat zijn vleugels nat werden. Hij steeg weer en at de vis al vliegend op. Hij spuugde wat graten uit. Hij ving zo nog twee vissen en merkte niet dat de lucht grijs werd. Zodra hij voelde dat de wind harder begon te waaien wou hij naar het strand vliegen, maar hij kwam nauwelijks vooruit.
In het begin ging het nog wel. Hij was immers een luchtdraak en kon ondanks dat hij niet erg oud was wel door lichte stormen vliegen. Hij gebruikte zijn kracht om de wind te sturen om een wind te maken die hem naar het strand zou brengen, maar na een tijdje was de wind gewoon te sterk. Het strand was dichtbij, maar de wind beukte tegen zijn vleugels terwijl hij hopeloos fladderend uit het water probeerde te blijven. Hij raakte uitgeput en haalde diep adem, voor hij door een harde windstoot het water in werd geblazen. Hij had geluk. Hij raakte bewusteloos, maar dreef naar de oppervlakte.
Uren later, toen de storm ging liggen, spoelde Solo als een zielig hoopje schubben aan op het strand. De zon scheen weer en de zee was rustig, zodat het leek alsof er nooit een storm was geweest. Solo werd wakker van het gevoel dat hij niet alleen was. Hij knipperde een paar keer met zijn ogen en spuugde zeewater uit. Daarna keek hij rond. Hij was inderdaad niet alleen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Razor
moderator

Soort : Draak
Geslacht : Man Aantal berichten : 652
Punten : 673
Leeftijd : 20

Dragon World
Leeftijd: 503 denk ik
Temmer\draak: Vroeger was het Flora maar haar keuzes verboden het
Partner: Geen berg, geen zee, geen storm, niks in de hele wereld kan ons van elkaar scheiden want Angel mijn liefste, jij bent mijn wereld.

BerichtOnderwerp: Re: Storm   zo aug 21, 2011 3:20 pm

Er had nog geen uur geleden een storm over de zee geraasd. Razor was naar zee geweest omdat het daar na een storm altijd rook naar iets wat niemand écht kon beschrijven.
Razor lag rustig wet opgeven hoofd en gesloten ogen aan de steeds veranderende grens die het strand en de zee scheide. Hij genoot van de milde temperatuur van de zeelucht en haar geur terwijl het water zachtjes tegen zijn poten stroomde. Toen pikte hij plots een andere subtielere geur op. Razor opende zijn ogen en keek rustig in het rond. Daar! Een tiental meter links van hem lag een jonge draak. Razor vroeg zich af hoe hij het draakje had kunnen missen toen hij naar het strand vloog.
Razor stond op en naderde nieuwsgierig het draakje. Razor rook aan het draakje om te kijken of het dood was. Het rook niet dood maar naar een luchtdraak als Razor zelf, maar ook sterk naar de zee. Meer zelfs dan een waterdraak. Het draakje opende zijn ogen.
'Hallo, gaat het een beetje?' vroeg Razor een beetje bezorgd 'Het leek erop dat je bijna dood
was.'. Razor was bij dit draakje niet erg op zijn hoede want het leek hem een aardig ventje.

Dragon World
Temmer\draak:

BerichtOnderwerp: Re: Storm   zo aug 21, 2011 6:01 pm

Er stond een andere draak naast Solo. 'Hallo, gaat het een beetje?' vroeg de draak een beetje bezorgd 'Het leek erop dat je bijna dood was.' 'Het gaat wel.' zei Solo een beetje zwakjes. Hij stond voorzichtig op en hoestte nog meer zeewater uit. 'Ik had beter niet kunnen gaan vissen, maar de storm leek nog best ver weg.' zei hij. Hij voelde zich al weer wat beter en spreidde zijn vleugels om ze te laten drogen in de zon. Het was maar goed dat het zo warm was, want hij was kleddernat. Op zijn schubben zat een dun korstje opgedroogd zout. Hij keek naar de draak voor hem. Die was duidelijk veel ouder dan hijzelf, en waarschijnlijk ook een luchtdraak.
Solo ging zitten en begon voorzichtig het zout van zijn nu al opgedroogde vleugels te halen. 'Ik heet Solo,' zei hij. 'en u?'

(sorry voor de korte post)
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Razor
moderator

Dragon World
Partner: Geen berg, geen zee, geen storm, niks in de hele wereld kan ons van elkaar scheiden want Angel mijn liefste, jij bent mijn wereld.

BerichtOnderwerp: Re: Storm   di aug 23, 2011 8:13 pm

Het draakje, dat blijkbaar Solo heette, vroeg naar Razor's naam. Razor antwoordde dus met:'Mijn naam is Razor, aangenaam Solo.'. Razor keek toe hoe Solo probeerde op te drogen en het zijn van zijn vleugels knaagde. 'Je hoeft me geen u te noemen hoor. Ik ben net zoals jij gewoon maar een draak.' zei Razor met een glimlach. 'Maar vertel nu eens, waarom ging je niet terug naar de kust en wachtte tot de storm voorbij was?' vroeg Razor. 'Na een storm zijn vissen altijd een beetje verdoofd en gaan ze wat rustig aan de oppervlakte liggen. Dan zijn ze veel makkelijker te vangen en kost het minder moeite.' melde Razor er nog bij.

(sorry voor de korte post ik ben nu zo'n beetje met drie dingen tegelijk bezig.)

Geslacht : Man Aantal berichten : 231
Punten : 250

Dragon World
Leeftijd: 335 ofzo...
Temmer\draak: You better watch your f** neck!
Partner: I just wanna be loved

BerichtOnderwerp: Re: Storm   di aug 23, 2011 9:43 pm

Vanuit zijn grot in de wand van zijn baai keek hij naar de voorwoedende storm. Het water in de baai kolte not wilder rond dan gewoonijk, de lucht was asgrijs en regen ontnam je het zicht van enkele kilometers ver. Door de unieke ligging van zijn grot had hij geen last van de wind maar deze was wel duidelijk te horen. Met zijn voorpoten over elkaar en zijn kop rustend op zijn poten keek hij met zijn fel oranje ogen naar het natuurgeweld. Uiteindelijk ging de wind liggen en trok d lucht weer een beetje open. De alg groene draak met de grijs tot witte borst stond op en rekte zich uit. Na een storm lagen er altijd interessante dingen op het strand die door de woeste zee op de kant gespoeld waren. Hij stapte het licht in en klauwde zijn nagels over de rand van de ingang waar de klif recht naar beneden liep. Hij ademde diep in en proefde de frisse vochtige lucht. Zijn vleugels tintelden, hij zakte door zijn poten en zette zich af. Onmiddelijk dook hij richting het altijd kolkende water in de baai. Zodra hij het wateroppervlak dreigde te raken spreidde hij zijn vleugels en maakte hoogte. Hij vloog de baai uit. De kleur van zijn huid zorgde voor een perfecte camouflage tegen de witgrijze lucht en her groene aardoppervlak. Zowel van boven als van oderen was hij nouwelijks zichtbaar. Met rustige maar krachtige vleugelslagen vloog hij naar het strand dat niet ver van zijn grot was. Eemaal bij het strand ging hij lager en langzamer vliegen zodat hij alles wat eventueel zijn interesse kom hebben hem niet voorbij zou gaan. Plots zag hij in de verte een grote bruine gedaante, drijfhout? Er waren twee redenen voor hem om te denken dat het geen drijfhout was: Het was te groot én drijfhout had geen vleugels! Plots wist hij dat het maar één draak kon zijn: Razor. Hij zette vaart aan en maakte hoogte zodat hij onopgemerkt bleef. Zodra dichtbij genoegwas dook hij op de bruine draak af. Hij spreidde zijn voorpoten en greep Razor rond het begin van zijn nek. Zijn vaart maakte dat hij over Razor heen sloeg en op zijn rug belandde. Hij trok de bruine draak over zich heen zodat deze achter hem kwam te liggen en sprong vervolgens bovenop hem. Terwijl hij de bruine draak in een soort houtgreep hield wreef hij met ijn knokkels over diens kop. "Razor, lang niet gezien!" grinnikte Sinder waarna hij zijn vriend losliet en overijnd kwam. was hem niet eens opgevallen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://dinoworld.forumotion.com/
Razor
moderator

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Storm   wo aug 24, 2011 3:46 pm

Razor wachtte nog steeds op een antwoord van Solo. Toen voelde hij plots een zwak elektrisch golfje met zijn snortentakels. Daarna zag hij een beetje verderop een vreemd gevormde schaduw zijn kant op komen. Razor keek achterdochtig omhoog. Maar hij zag niks.
Toen leek alles vanuit het niets te komen; een vlaag van groen en wit met een vleugje geel storte zich op zijn hem. Razor werd erdoor in het zand gesmeten nog voordat hij de kans had om Solo te waarschuwen of om zijn nakkam en beschermende stakeltjes op te zetten om er zijn aanvaller in de borst te steken. Razor kwam weer even bij van de verrasing en wilde een tegenaanval inzetten, maar de draak had geluk dat hij optijd zijn stem liet horen. Want de stem kwam van Sinder, zijn beste drakenmaatje in DW.
'Zeg ouwe rakkker wil je eerst van me afgaan en mij strot niet zo dichtkijpen voordat ik je ga antwoorden?' antwoorde Razor met overdreven schore stem en met een lachje op zijn mond. Nadat Sinder van hem was afgegaan stond hij op en zei: 'Inderdaadja, ik heb allang niet gezien. Ik dacht dat je verhuist of dood was.'
Razor was afgeleid door het hele gedoe met Sinder waardoor hij héél eventjes Solo was vergeten, maar toen hij Solo zag liggen in het zand waar hij door Sinder was terecht gekomen keek hij opnieuw nogal bezorgd omdat hij Razor en Sinder net op het draakje waren terecht gekomen. Dat was samen een gewict van ogever 18 ton!
'Hé, knul gaat het?' Vroeg hij nu voor de tweede keer vandaag. 'Kijk nu wat je gedaan hebt Sinder, dankzij jouw heben we Solo verpleterd.' zei hij tegen Sinder. Daarna hielp hij Solo omhoog en hield hem recht voor het geval hij een hersenschudding had opgelopen ofzo.

(Sinder jij hebt mijn inspiratie weer een beetje terug gebracht. Razz)

Dragon World
Temmer\draak:

BerichtOnderwerp: Re: Storm   do aug 25, 2011 8:53 pm

Solo keek een beetje beschaamd toen Razor zei dat vissen na een storm verdoofd zijn. 'O, dat wist ik niet...' zei hij. Opeens zag hij de schaduw die over de grond gleed. Toen werd Razor door een andere draak omver gegooid, waarbij hij op Solo landde. Even kreeg Solo geen lucht. Toen leek Razor te beseffen dat Solo er ook nog was en ging van hem af.
Razor en de andere draak bleken vrienden te zijn. Solo werd overeind geholpen. Een draakvormige afdruk stond in het zand. Razor vroeg voor de tweede keer hoe het ging. 'Het gaat wel, denk ik.' zei Solo. Gelukkig was die enorme draak niet op zijn kop geland. Dan had hij nu minstens een hersenschudding gehad. Zijn rug en rechtervleugel deden pijn, vooral zijn schouder, maar het leek nog mee te vallen. Hij keek even van de ene naar de andere draak. 'Eh, hallo.' zei hij een beetje verlegen tegen Sinder. 'Ik ben dus Solo. Eh, aangenaam kennis te maken.' Hij was niet erg goed in kennismaken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sinder

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Storm   do aug 25, 2011 9:29 pm

'Zeg ouwe rakkker wil je eerst van me afgaan en mij strot niet zo dichtkijpen voordat ik je ga antwoorden?' Sinder grinnikte "Zeg jij bent hier degene die oud is!" zei hij beschuldigend tegen Razor die bijna twee keer zo oud was als hijzelf. Dit had als gevolg dat Razor hém beschuldigde: 'Kijk nu wat je gedaan hebt Sinder, dankzij jouw heben we Solo verpleterd.' Toen pas viel de kleine witte draak hem op. Hij grijnsde verontschuldigend "Sorry ehhh... Solo? zei hij. De kleine witte draak stelde zichzelf voor met de naam die Razor eerder al had uitgesproken. "Aangenaam" zei hij vriendelijk waarna hij het zand van zijn gladde huid af schudde. Hij richtte zich op Razor "Ik woon hier in de buurt, ik ben inderdaad verhuisd maar gewoon naar de andere kant van DW en niet naar de andere kant van de wereld. Maar zeg n's wat heb jij de afgelopen tijd uitgespookt?" ze hadden elkaar een tijd lang niet gezien en ze moesten nodig bijpraten. Daarbij wilde hij Solo niet buitensluiten en bedacht hij dat hij het zo kort mogelijk zou houden. Eventueel konden ze met z'n drieën gaan vissen ofzoiets. Tenzij de kleine witte toch niet zo oké was als hij zei dat hij was. Hij had de hele storm lang binnen gezeten en had al een tijd lang niet gegeten. Even vissen was geen slecht iedee.
Terug naar boven Go down
Razor
moderator

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Storm   vr aug 26, 2011 3:06 pm

'Eigenlijk heb je wel gelijk dat ik de ouwe rakker ben, junior, dus zou ik maar wat respect toene voor een oudere.' grapte Razor. Hij keek naar Sinder en Solo die kort even kennis maakten.
'Ik woon hier in de buurt, ik ben inderdaad verhuisd maar gewoon naar de andere kant van DW en niet naar de andere kant van de wereld.Maar zeg n's wat heb jij de afgelopen tijd uitgespookt?' zei Sinder. Razor antwoordehierop:'De andere kant van DW is bijna de hele wereld. Als ik je nog eens wil bezoeken dan moet ik zover vliegen.' klaagde Razor sarcastisch. 'IK heb niet veel uitgespookt eigenlijk, ik heb een beetje rondgebaggerd door DW en he bgedaan wat ik veronderstel dat ander draken ook doen als ze niks speciaals doen.'Oja, wist je dat je kleine Cloud op het lievdespad is? Dus moest je eigenlijk niet bij haar zijn en jongens afschrikken?'. Het viel Razor in eens op dat Sinder wat magerder was als normaal zei hij 'Maar mijn beste vriend je moet dringend eens wat eten of je word nog weggeblazen door de wind. We moeten zometeen maar eens gaan jagen. Dan kunnen we Solo hier nog wat leren over hij echt vist.'

Dragon World
Temmer\draak:

BerichtOnderwerp: Re: Storm   ma aug 29, 2011 8:01 pm

Solo keek toe hoe Razor en Sinder een beetje bijpraatten. Solo had geen idee wie Cloud was, maar hij maakte uit het verhaal op dat ze Sinder's partner was. Razor zei tegen Sinder 'Maar mijn beste vriend je moet dringend eens wat eten of je word nog weggeblazen door de wind. We moeten zo meteen maar eens gaan jagen. Dan kunnen we Solo hier nog wat leren over hij echt vist.' Solo keek even naar zijn poten. Hij was inderdaad niet echt een professionele jager. Al kon hij genoeg eten voor zichzelf vangen, deed hij het niet erg handig.
'Goed idee.' zei hij. Hij had voor de storm niet erg lang kunnen vissen, hij had maar drie vissen gevangen en had weer veel energie verbruikt in zijn poging tegen de storm in te vliegen. Hij voelde zijn maag knorren.
Hij was tijdens het gesprekje van de twee andere draken weer gaan zitten, maar stond nu snel weer op en schudde het zand van zijn schubben. De hoofdpijn kwam weer op en hij wankelde even, maar het ebde gelukkig al gauw weer weg en hij herstelde zich. Er bleven wat zandkorrels tussen zijn schubben zitten die vervelend schuurden, maar dij zouden er vast wel tussenuit vallen bij het vliegen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sinder

Dragon World

BerichtOnderwerp: Re: Storm   di aug 30, 2011 7:54 pm

Razor klaagde wat sarcastish en Sinder grinnikte. Razor had blijkbaar niets speciaals gedaan. Sinder vroeg zich af of hij nog steeds iets met Angel had, het leek hem van wel; die twee waren geboren voor elkaar. .'Oja, wist je dat je kleine Cloud op het lievdespad is? Dus moest je eigenlijk niet bij haar zijn en jongens afschrikken?' Sinder schrok hier wel van zíjn kleine meid was op liefdespad? Hij vond haar er wat jong voor en meestal waren het de mannetjes die voor een partner zochten en niet andersom. "Hmmm, ik geloof dat het tijd word voor hetbloemetjes en bijtjes gesprek" antwoordde hij. 'Maar mijn beste vriend je moet dringend eens wat eten of je word nog weggeblazen door de wind. We moeten zometeen maar eens gaan jagen. Dan kunnen we Solo hier nog wat leren over hij echt vist.' De visdraak snoof "Ik weeg ruim een ton vriend" hij grijnsde breed maar vriendelijk waarna hij zich tot Sol keerde "Kun je vliegen? Nogmaals sorry dat Razor dankzij mij op je is gevallen." de herinnering aan de uitdrukking op Razors gezicht toen hij hem aanviel deed hem weer grinniken. Hij spreidde zijn leerachtige vleugels "Laten we dan maar gaan, ik weet een goede visstek niet ver van hier" stelde hij voor, ervanuitgaant dat het Solo wel goed af zou gaan. Hij nam wat afstand om opstuivend zand uit de buurt van zijn vriend en de kleine witte draak te houden en steeg met enkele vleugelslagen op om vervolgens rondjes boven de twee te blijven vliegen tot de twee hem volgden.

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Storm   Vandaag om 5:24 pm

Terug naar boven Go down

Storm
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dragon World :: Amnizai :: Hydra waters :: Zeeën-
Ga naar: